Toyota rozpoczyna produkcję Toyoty C-HR w Europie

  • Toyota Motor Manufacturing Turkey rozpoczyna produkcję Toyoty C-HR;
  • Crossover C-HR to ósmy model Toyoty produkowany w Europie;
  • Samochody będą sprzedawane w Europie oraz eksportowane do USA i Kanady;
  • Hybrydowe jednostki napędowe są produkowane w Wielkiej Brytanii, a skrzynie biegów do silników benzynowych w Polsce;
  • W 2018 roku w fabryce w Wałbrzychu rozpocznie się produkcja przekładni do napędu hybrydowego nowego modelu, która obecnie jest importowana z Japonii.

Toyota uruchomiła dziś produkcję crossovera C-HR w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w miejscowości Sakarya w Turcji. Toyota C-HR jest ósmym modelem marki aktualnie produkowanym w Europie, wprowadzającym nowe podejście do segmentu crossoverów.

Nowy model jest trzecim samochodem hybrydowym wytwarzanym w Europie, obok Toyoty Yaris Hybrid budowanej we Francji i modeli Auris oraz Auris Touring Sports produkowanych w Wielkiej Brytanii.

„Toyota C-HR jest naszą odpowiedzią na szybko rosnące zapotrzebowanie na crossovery. To przełomowy model, który naszym zdaniem znajdzie się w czołówce tego segmentu” – powiedział Johan Van Zyl, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe (TME), podczas uroczystości z okazji opuszczenia przez pierwszy egzemplarz linii produkcyjnej TMMT.

Toyota C-HR będzie wytwarzana na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają modele Corolla i Verso. To pierwszy pojazd z napędem hybrydowym produkowany w Turcji. – „Hybrydy określają tożsamość Toyoty. Od wprowadzenia pierwszego Priusa w roku 1997 już ponad 9,5 miliona klientów na wszystkich kontynentach przekonało się, że hybrydy są najbardziej ekonomicznymi i przyjaznymi środowisku pojazdami na rynku” – powiedział Moritaka Yoshida, prezes oddziału odpowiadającego za pojazdy średniej wielkości w Toyota Motor Corporation.

C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który będzie produkowany poza Japonią – „TNGA to nasza nowa filozofia tworzenia pojazdów, która znacząco przyczyni się do tworzenia coraz lepszych samochodów. Toyota stopniowo wprowadzi TNGA do wszystkich modeli” – dodał Moritaka Yoshida.

Wraz z rozpoczęciem wytwarzania Toyoty C-HR, całkowity poziom produkcji TMMT wzrośnie ze 150 do 280 tysięcy pojazdów rocznie. W miesiącach poprzedzających uruchomienie produkcji nowego modelu, TMMT zatrudniła 2000 nowych pracowników. Całkowita liczba zatrudnionych to obecnie powyżej 5000 osób. Produkcję zorganizowano w systemie trzyzmianowym. Dodatkowe inwestycje w fabrykę TMMT to około 350 milionów euro, co zwiększa ogólną kwotę inwestycji od otwarcia fabryki w roku 1994 do 1,7 miliarda euro.

Nowe kierunki eksportu
TMMT eksportuje około 80% produkcji do krajów europejskich. Fabryka będzie stopniowo rozszerzać kierunki eksportu poza Europę, do takich krajów jak USA, Kanada, Tajwan, Mauritius i Republika Południowej Afryki.

„Eksport do Ameryki Północnej jest dla nas sprawą bardzo prestiżową, ponieważ jest to największy rynek Toyoty, a konsumenci mają tam bardzo wysokie oczekiwania względem naszej marki. Na amerykańskim rynku przykładamy szczególną wagę do jakości, zadowolenia klientów i przywiązania do marki” – powiedział Johan van Zyl – „TMMT od wielu lat jest jedną z naszych najlepszych fabryk na świecie pod względem jakości i jestem przekonany, że C-HR wyprzedzi oczekiwania klientów z Ameryki Północnej”.

Europejska współpraca i wzrost produkcji lokalnej
Toyota C-HR jest owocem współpracy kliku europejskich zakładów produkcyjnych Toyoty i innych dostawców z różnych krajów kontynentu.

Najnowszy hybrydowy zespół napędowy z silnikiem 1.8 jest wytwarzany w fabryce silników Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) w Deeside w Północnej Walii. Inwestycje w zakład i nowe wyposażenie wyniosły 7,1 miliona funtów.

Trzecią europejską fabryką Toyoty, zaangażowaną w produkcję Toyoty C-HR, jest zakład Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu, który będzie dostarczał manualne skrzynie biegów dla wersji z silnikami 1.2 Turbo. Oprócz tego w roku 2018 TMMP rozpocznie produkcję zintegrowanych przekładni napędowych dla jednostek hybrydowych, które obecnie powstają w Japonii.

Większość części do Toyoty C-HR jest produkowana przez europejskie zakłady. Ze 135 dostawców części do crossovera, 134 znajduje się w Europie, w tym 71 w Turcji. Wraz z rozpoczęciem produkcji Toyoty C-HR, udział wytwarzanych lokalnie samochodów w całkowitej rocznej sprzedaży aut marki Toyota w Europie przekroczy 75%.

źródło: www.toyotanews.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *